Zalomi
Case
#EFE8DF
#A7F0E9
#FECB37
Onderscheiden van andere stichtingen
Zalomi kwam vrij snel na de oprichting bij ons uit voor een visuele identiteit en een bijpassende website. Ze wilden zich onderscheiden van vergelijkbare initiatieven en vooral jongeren en donateurs aanspreken. De uitdaging was om een naam en stijl te vinden die hier helemaal bij paste.
Modern en uitnodigend ontwerp
De naam is na gezamenlijk denkwerk door de stichting zelf bedacht en is afgeleid van Salomo (een Bijbels figuur die bekend stond om zijn wijsheid).
Voor de visuele identiteit ontwikkelden we twee concepten: één klassieke variant en één moderne variant. De keuze is uiteindelijk gevallen op de moderne huisstijl met frisse, levendige kleuren. Maar ook een stevig lettertype en sprekende fotografie. Een stijl die duidelijk gericht is op het aanspreken van jongeren en het zo helder mogelijk communiceren van de missie van Zalomi.
De stijl hebben we ook doorgevoerd in verschillende social media templates, waardoor ze online consistent en herkenbaar blijven.
Systeem voor maandelijkse donaties
Zalomi is afhankelijk van donaties. Die zijn van levensbelang voor de stichting. Daarom hebben we de website opgeleverd met een systeem voor donaties. Donateurs kunnen hierbij kiezen voor een eenmalige donatie, maar ook voor een maandelijkse bijdragen. Meer donateurs zijn geneigd voor de maandelijkste optie te kiezen, waardoor Zalomi kan rekenen op een meer stabiele inkomstenstroom.