Als grafisch ontwerper en strategisch denker ben ik de drijvende kracht achter jouw branding. Het is mijn doel om jouw bedrijf te laten groeien met frisse, doordachte concepten. Ik geloof dat een sterk merk meer vraagt dan een goed design – het heeft een strategie nodig die klopt, een website die presteert en een uitstraling die tot in de puntjes verzorgd is.
Van droom
naar impact
In 2002 stond ik met tranen in mijn ogen voor de Willem de Kooning Academie. Ik was net toegelaten tot de Kunstacademie! Als 17-jarige, de jongste van mijn klas, was het een droom die uitkwam. Maar ik wist ook: ik had nog een wereld te leren.
Dat merkte ik die eerste periode. Het viel niet altijd mee. Maar, door veel te experimenteren en vertrouwen in mezelf op te bouwen, viel het kwartje: ik begreep wat conceptdenken écht betekent en hoe ik het kon gebruiken om verhalen en ideeën te vertalen naar ontwerpen die raken.
Later verscheen er een citaat op de gevel van de academie: ‘I have to change to stay the same.’ Die zin vat mijn proces perfect samen. Verandering is spannend en vraagt lef, maar het brengt je dichter bij jezelf – en bij wat je wilt bereiken.
Nu, 20 jaar later, werk ik dagelijks aan die droom van toen. En zie ik diezelfde reis bij mijn klanten. Het begint altijd met een stap terug, durven kijken naar wat werkt en wat niet. Met risico’s nemen en doorzetten. Totdat het kwartje valt. Hoe mooi is dat?!
Benieuwd hoe dat eruit ziet?
De kleine dingen die het verschil
maken:
- Ik heb een zwak voor fonts. Ik kan instant verliefd worden op een goed ontworpen lettertype. Vraag me ernaar, als je tijd over hebt.
- Als je ooit een oude brandweerbus ziet rijden: grote kans dat ik het ben - het liefste ga ik namelijk met mijn gezin in deze bus op roadtrip.
- Je mag me wakker maken voor mooie website statistieken in Google Analytics.
- Ik ben opgegroeid in een klein dorp en woonde in Rotterdam en Vancouver. Nu ben ik thuis in Dordrecht (het voordeel daarvan is vooral dat ik lekker kan suppen in de Biesbosch).
- Ik wil kleur zien in alles: kleding, meubels of de tuin (ja, ook in jouw branding). Kleur maakt alles beter.
- Je vindt me wekelijks op het voetbalveld, ik ben fanatiek voetbaltrainer én voetbalmoeder.
- Stoom afblazen doe ik het liefste met bokshandschoenen aan.
- Ik wilde als kind al grafisch ontwerper worden. I’m living my dream! 😊
Een team op maat
Hoewel ik de spil ben van Formfest, sta ik er niet alleen voor. Ik werk samen met een netwerk van ervaren experts: developers die zorgen dat je website technisch perfect is, fotografen die jouw merk visueel laten schitteren, copywriters die jouw verhaal tot leven brengen en andere specialisten.
Samen vormen we een flexibel en doelgericht team. Jij hebt één aanspreekpunt – ik zorg dat alles soepel verloopt en perfect op elkaar aansluit. Zo combineer ik mijn creatieve en strategische kracht met de expertise van anderen om jouw merk naar een hoger niveau te tillen.
Trots lid van BNO
Formfest is aangesloten bij de BNO (Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers). Dit is dé grootste community van ontwerpers en ontwerpbureaus in Nederland. Maar het is meer dan dat.
Als lid werk ik volgens de hoge standaarden die de BNO stelt. En dat zie je terug in mijn werk: goed doordacht, professioneel uitgevoerd en altijd met oog voor detail. Bovendien zijn op alle diensten van Formfest de Algemene Voorwaarden BNO van toepassing. Zo weet je precies waar je aan toe bent. Een sterke samenwerking begint met duidelijke afspraken.
Laten we samenwerken
Dit is wat ik voor jou kan doen:
Creative consultancy sessie
Krachtig startpunt als je niet precies weet wat je nodig hebt. Samen zorgen we ervoor dat je weer vooruit kunt. Voor starters, maar ook voor bedrijven die vastlopen. Ik geef je de inzichten die je nodig hebt om verder te komen.
Merkstrategie & visuele identiteit
Een sterk merk is de basis voor succes. Ik zorg voor een herkenbare identiteit en een krachtige uitstraling, vastgelegd in een merkstrategie en visuele identiteit die werkt. We creëren iets unieks.
Merkstrategie, visuele identiteit & website op maat
Een website moet naadloos aansluiten bij je merkstrategie en visuele identiteit. Daarom zie ik een website niet als een losstaand project, maar als een essentieel onderdeel van een krachtig, samenhangend geheel.
Voor een betere wereld
Zet jij je in voor een betere wereld? Of werk je aan iets dat écht maatschappelijk relevant is, zoals duurzaamheid, educatie of sociale impact? Van dat soort projecten word ik oprecht blij.
Dus, werk je aan iets moois en heb je een goede branding en een website nodig die jouw verhaal versterkt? Laat het me weten!