Visuele identiteit en website
Conscious consulting: duurzaam en eerlijk
Conscyo is een start-up die zich richt op duurzame en eerlijke business en IT-consultancy. Ze maken complexe processen eenvoudiger en geloven sterk in duurzaamheid en eerlijkheid binnen hun branche. Met een innovatieve aanpak willen de oprichters een echt verschil maken in de consultancywereld.
Een naam zonder design
Conscyo kwam bij ons met een duidelijke visie en een naam. Verder hadden ze qua design nog niets: geen logo, geen huisstijl, geen kleurgebruik. Hoe konden we de duurzame en eerlijke missie vormgeven in het merk?
Ook speelde mee dat we de uiteenlopende persoonlijkheden van de oprichters graag wilden terugzien in het ontwerp. Via analyses, gesprekken en vragenlijsten kwamen we tot de kern die we konden samenvatten als: ‘Transforming businesses in a sustainable way’.
Een eenvoudig en tijdloos ontwerp
Voor de visuele identiteit presenteerden we twee heel verschillende concepten. We kozen uiteindelijk voor eenvoud. Moderne en strakke lijnen combineren goed met een frisse en heldere uitstraling. Het logo is een abstracte vorm van een C en een O die in elkaar overlopen. Dit staat voor de duidelijke visie van Conscyo en de sterke verbinding die ze maken met hun klanten. De kleuren staan voor vertrouwen, professionaliteit en duurzaamheid.
Doorgevoerd in complete huisstijl
De ontwikkelde merkidentiteit hebben we doorgevoerd in de complete huisstijl, zoals de website, visitekaartjes, een format voor Instagram en briefpapier. Ook hebben we een brandbook opgesteld, waarin alle richtlijnen en specificaties voor het gebruik van de huisstijl zijn vastgelegd. Voor de fotografie schakelden ze Marnix Klooster in. Hierdoor is de uitstraling nog consistenter en sterker geworden. Fotografie op maat is echt een meerwaarde voor een merk.
Tip voor startups
Conscyo is blij met het resultaat. Sterker nog, ze adviseren elke startup om eerst hun branding goed neer te zetten. Het gaf ze direct een concurrentievoorsprong en een sterke basis om op voort te bouwen. Ze zijn blij dat ze hun eigen verhaal direct helder en krachtig hebben neergezet.
Marc van Conscyo: “Als startup weet je vaak niet precies waar je aan begint en welke stappen je moet doorlopen om tot een succesvol merk te komen. Door het brand-traject met Formfest hebben we nu een merk waar we trots op zijn. Deze trots stralen we ook uit naar onze klanten.”
En niet alleen Conscyo is trots: wij vinden het resultaat ook erg mooi!
april 5, 2023