Visuele identiteit en website
De Kernpraktijk: de flexibele HR afdeling
De Kernpraktijk biedt HR-management diensten aan voor non-profitorganisaties en kleinere bedrijven. In plaats van een vaste HR-manager in dienst te hebben, kunnen bedrijven uren inkopen wanneer dat nodig is. Alma, de oprichter van De Kernpraktijk, is een dame met een sterke eigen mening en die graag blijft vernieuwen.
Te saai, te braaf
De Kernpraktijk had al een huisstijl, maar deze was een tikkie te saai en te braaf. Het sloot niet aan bij de Alma’s vrolijke, directe en eerlijke persoonlijkheid. Daar moest een stuk plezier en dynamiek aan worden toegevoegd.
Bewegende en dynamische stijl
Voor De Kernpraktijk hebben we een nieuwe identiteit en website ontworpen met een stijl die zeer dynamisch is. Het logo beweegt zelfs mee, wat symbool staat voor de flexibiliteit en het aanpassingsvermogen van De Kernpraktijk. De website was bovendien te uitgebreid, dus zijn we in de materie gedoken en hebben we dit teruggebracht tot de kern. Een ander belangrijk punt was het onboardingprogramma, deze hebben we visueel gemaakt.
Meer leads en beter gevonden
De nieuwe stijl en de nieuwe website ziet er niet alleen goed uit, het levert ook wat op. Alma merkt dat ze serieuzer wordt genomen door potentiële opdrachtgevers. Door de duidelijke website krijgt ze ook meer leads en wordt ze beter gevonden in de zoekmachines.