Visuele identiteit en website
Furca: nieuwe kansen voor kwetsbare doelgroepen
Furca richt zich op re-integratietrajecten en inburgeringstrajecten voor kwetsbare doelgroepen met een achterstand tot de arbeidsmarkt. Deze diensten willen ze met name onder de aandacht brengen bij gemeenten.
Een nieuwe visuele identiteit
Het team achter Furca klopte bij ons aan voor een naam, visuele identiteit en website. Een belangrijke voorwaarde was dat de identiteit eenvoudig door te vertalen zou zijn naar folders en bijvoorbeeld werksheets voor hun doelgroep.
Voortgang en talent
Een naam moet betekenis hebben, maar ook vindbaar zijn. Dat is gelukt met Furca. Het staat voor ‘nieuw begin’ en is als bedrijfsnaam uniek en dus ook gemakkelijk vindbaar. Voor de visuele identiteit hebben we een vertaling gezocht van de waarden voortgang en talent. Daarbij is de cirkel het symbool voor continuïteit en ontwikkeling. De kleuren blauw en groen stralen rust en betrouwbaarheid uit. Samen met de zakelijke en toegankelijke uitstraling is dat belangrijk voor de geloofwaardigheid bij opdrachtgevers en klanten.
Het stevige, duidelijk leesbare lettertype zorgt dat de boodschap overkomt bij een brede doelgroep, ook als deze de Nederlandse taal niet goed beheerst. De cirkelvorm laten we terugkomen in alle uitingen.
Resultaat: meer warme leads
Door de nieuwe stijl en de duidelijke website zit Furca anders aan tafel bij potentiële opdrachtgevers, zoals gemeenten. De duidelijke online aanwezigheid helpt enorm bij het verkopen van hun trajecten. Potentiële opdrachtgevers hebben namelijk vooraf al georiënteerd en dus een goed beeld van waar Furca voor staat.
En dat is precies wat we wilden bereiken: iets maken wat niet alleen mooi is en de juiste uitstraling heeft, maar wat het bedrijf ook daadwerkelijk verder helpt!
januari 19, 2024