Visuele identiteit en website
Bouwsteentjes: spelend begrijpen
Bouwsteentjes is een prachtige en unieke praktijk voor kindertherapie. Spelenderwijs ontdekken ze hier wat er in kinderen omgaat. Een bedrijf met een mooie en waardevolle missie om kinderen en hun ouders te helpen, wanneer ze dat nodig hebben.
Een frisse start
Bouwsteentjes kwam bij ons terecht toen de praktijk werd overgenomen. Er was al een stijl, maar die paste niet bij de nieuwe eigenaar. Ze hadden een nieuwe huisstijl en website nodig die paste bij de kernwaarden van de praktijk: kindvriendelijkheid, professionaliteit en groei.
Meer kleur, meer energie, meer plezier
We wilden graag iets neerzetten dat levendigheid en energie uitstraalt, maar ook zacht en comfortabel is. Dat is gelukt. We hebben het visuele concept de toepasselijke naam ‘Vrolijk Bouwen’ gegeven.
Het logo heeft een speels en kindvriendelijk lettertype. Geïllustreerd is het logo een eenvoudig icoon, die de bouwstenen symboliseert waaruit het leven van een kind is opgebouwd. Het kleurgebruik speelt ook een belangrijke rol. Door PMS kleuren te gebruiken springt bijvoorbeeld het drukwerk er echt uit.
We hebben de grafische elementen van de huisstijl doorgevoerd in de website, brochures en social media afbeeldingen. Zo ontstaat er een consistente en herkenbare visuele identiteit waarbij zowel ouders als kinderen zich prettig bij voelen.
SEO-proof oplevering
De website hebben we geoptimaliseerd voor zoekmachines opgeleverd. Hierdoor komt Bouwsteentjes hoger in de zoekresultaten voor relevante zoektermen, wat meer klanten oplevert. Ook hebben we enkele teksten door een copywriter laten herschrijven.
Meer klanten, meer impact
Wij willen natuurlijk meer doen dan alleen een sterke visuele identiteit neerzetten. Graag zien we ook resultaat van ons werk. Bij Bouwsteentjes is dat zeker gelukt: ze trekken nu meer klanten aan via de website. We zijn blij om op deze manier een kleine bijdrage te kunnen leveren aan het geluk van kinderen en hun ouders!
oktober 12, 2023